۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

امام حسن مجتبی(ع) در امامت پیرو سیره نبی مکرم اسلام بودند

امام حسن مجتبی(ع) در امامت پیرو سیره نبی مکرم اسلام بودند

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امام حسن مجتبی(ع) در دوران امامت پیرو سیره نبی مکرم اسلام بود و جوانان باید ابعاد وجودی زندگی ائمه (ع) را به عنوان الگو مد نظر قرار دهند.

حجت الاسلام صفر قربان پور در گفت و گو با خبرنگار مهر همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: تمامی آنچه که ائمه معصومین (ع) در هر دوره انجام دادند، وظیفه ای بوده‌است که در آن زمان عهده دار بودند و آن را بر اساس سنت پیامبر اکرم انجام می دادند.

وی ادامه داد:  امام حسن (ع) بر اساس سنت پیامبر اکرم عمل کردند اما در دوره سیاسی خاصی قرار داشتند و برخوردهای خاصی نسبت به ایشان نیز صورت می گرفت. جود و احسان حضرت ناشی از پیاده سازی روش جود و احسان پیامبر گرامی اسلام بوده‌است.

حجت الاسلام قربان پور با بیان اینکه باید بیشتر به ابعاد زندگی امام حسن(ع) پرداخت، گفت: امام حسن (ع) اگر مبانی صلح را پذیرفتند، بر مبنای دستور اسلامی برای حفظ اسلام جان فشانی کردند.

وی  تاکید کرد: روش امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و امام علی (ع) با هم تضاد ندارد بلکه نحوه عملکردهایشان باهم متفاوت است و روش ها بر مبنای اصول اصیل اسلامی است و به تعبیری مجموعه بر یک مبنا حرکت می کند اما نوع حرکت در بازه های زمانی متفاوت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: امام حسن (ع) در تمامی امور سیره پیامبر اسلام (ص) را به کار می گرفتند و می توان گفت این شباهتی است که در خوی و رفتار از پیامبر به حضرات معصومین(ع) عطا شده است.

وی تاکید کرد: زندگی ائمه اطهار (ع) سرشار از نکات آموزنده است که باید برای همگان بیان شود و جوانان باید ابعاد وجودی زندگی امام حسن محتبی (ع) و دیگر ائمه(ع) را به عنوان الگو در زندگی مد نظر قرار دهند.

کد خبر 4756919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha